L’inventari del rebost i la nevera

Pantry-3, de Jules, al Flickr
Pantry-3, de Jules, al Flickr

Portar l’inventari dels aliments que tenim envasats, congelats, a la nevera o al rebost és essencial per gestionar les existències. Ens ajuda a prioritzar què cuinarem, què dinarem o què soparem, fins i tot què comprarem, en base a les dates de caducitat; una bona manera d’aprofitar els aliments i d’estalviar.

La imatge que segueix és de l’inventari que portem:

Inventari
Inventari

Utilitzem l’aplicació Google Keep, accessible des de l’ordinador o des del telèfon, disponible amb el teu compte Google.
Per fer l’inventari hem utilitzat la llista, una de les eines del Google Keep, que ens facilita desplaçar els element de la llista amunt i avall, així mantenim i actualitzem l’ordre de prioritat d’ús.

Les diverses tipologies d’aliments i envasats els recollim a l’inventari:
– Els pots porten la data d’envasat i el nombre d’unitats, són pots de vidre d’aliments cuinats i envasat a baixa pressió.
–  A les carxofes, les pastanagues i la remolatxa hi ha indicada una data, la del dia que les vam cuinar, i les unitats. Aquestes estan envasades en una carmanyola i s’han de consumir aviat, màxim 4 dies des de la data indicada.
– Els aliments comercialitzats com els cigrons, els espàrrecs i les carxofes porten indicada la data de caducitat.
– Els x cuinar, aliments deshidratats com les castanyes o els bolets, no porten data, són molt duradors. Incloure’ls a l’inventari ens ajuda a recordar que els tenim al rebost i a cuinar alguna recepta per utilitzar-los i que no se’ns malbaratin.
Aquesta és la forma com fem constar les diverses tipologies d’aliments i els temps de conservació a l’inventari, ens és útil.

Pots de plats cuinats etiquetats
Pots de plats cuinats etiquetats

Com pots observar, no hi ha congelats, no optem per congelar, envasar en pots de vidre a baixa pressió és més sostenible, no requereix mantenir els aliments a -20ºC, en mantenir els pots dins la nevera a +5ºC és suficient; aquí hi ha un gran estalvi d’energia. A més a més, la disponibilitat és més gran, no cal preveure què dinarem demà per posar-ho a descongelar dins la nevera, que és l’opció recomanada de descongelació, podem directament posar a escalfar el contingut del pot que està a +5ºC; també és més ràpid i requereix menys energia.

Portar l’inventari i mantenir-lo actualitzat ens va molt bé; ens facilita decidir, amb el bon criteri de la prioritat de consum, què menjarem, què cuinarem i què comprarem. Una bona manera de contribuir a barrar el pas al malbaratament alimentari. Amb l’inventari mantenim el rebost i la nevera al dia!

Aprofitem per convidar-te a participar a la propera sessió de cuina en colla, on cuinem plats boníssims, hi tens les portes obertes!
Per saber-ne més, visita Cuinem!